img

LinkedIn – narzędzie do sprzedaży usług prawnych

LinkedIn, to  portal biznesowy najchętniej używany przez prawników. Rzeczywiście jest to doskonałe narzędzie do budowania relacji szczególnie, gdy docelowym klientem Kancelarii jest klient B2B.

W ostatnim czasie aktywność prawników na tym portalu zauważalnie wzrosła. Jednak  powstaje  pytanie: czy LinkedIn sprzedaje? Odpowiedź to i tak i nie😊 Profil na LinkedIn sam z siebie nie sprzedaje, chyba, że jesteś już wypozycjonowanym i rozpoznawalnym ekspertem w branży. Wówczas możesz otrzymywać sporo zapytań ofertowych, dzięki temu, że łatwo do Ciebie dotrzeć poprzez LinkedIn. Natomiast do tego czasu potrzebna jest Twoja regularna, zaplanowana praca. Co warto  zrobić, żeby konto na LinkedIn przynosiło zamierzone efekty sprzedażowe?

Po pierwsze: zbadaj, czy Twoja grupa docelowa jest na LinkedIn

 Wykorzystaj do tego wyszukiwarkę zaawansowaną LinkedIn, dzięki której możesz oszacować ilu klientów z Twojej branży znajduje się na portalu. Poprzez wyszukiwarkę możesz zweryfikować:

- Czy na LinkedIn są osoby decyzyjne z wybranych przez Ciebie segmentów?

- Jak duża jest ta grupa?

- Z jakiej lokalizacji są Twoi potencjalni Klienci?

 

Jeśli potwierdziłeś, że Twoja grupa docelowa znajduje się na LinkedIn:

  1. Zadbaj o swój profil osobisty – pamiętaj, że na LinkedIn to on robi pierwsze wrażenie.
  2. Zacznij tworzyć bazę docelowych klientów. Rób to mądrze, nie zachowuj się jak akwizytor😊
  3. Przygotuj content, dzięki któremu potencjalni klienci będą wiedzieli, że jesteś ekspertem.
  4. Obserwuj swoich klientów, bądź aktywny (polub, udostępnij, komentuj).

 

Pewnie nie raz zastanawiałeś się czy uruchomić konto płatne. Czy jest to opłacalne? Obecnie, jeśli rzeczywiście chcemy wykorzystywać LinkedIn do stałego, aktywnego zwiększania sieci kontaktów, to niestety LinkedIn wymusza korzystanie z konta płatnego, gdyż limit zaproszeń jest naprawdę mały. Poza tym LinkedIn wprowadził dodatkowo limity w wysyłaniu wiadomości.

Dwie podstawowe opcje płatnego konta na LinkedIn:

  1. Konto Premium Business – koszt 149 zł / miesięcznie.

W tej cenie otrzymujemy:

- nielimitowaną liczbę zaproszeń,

- możliwość wglądu, kto odwiedzał nasz profil w ciągu ostatnich 90 dni. To wbrew pozorom jest ważna informacja. Po pierwsze wiemy, czy odwiedzają nas osoby z branży lub z  konkurencji. Po drugie, jeśli podejrzy nas osoba, do której wysyłamy zaproszenie, wówczas możemy zobaczyć, jak na nie zareagowała😊

- 15 wiadomości inmail, czyli do osób, które nie są w kręgu naszych znajomych. Ja osobiście, wolę wysłać spersonalizowane zaproszenie, ocieplić kontakt i w następnym kroku wysłać wiadomość,

- kurs video online.

 

  1. Sales Navigator – koszt 249 zł / miesięcznie.

To konto daje dużo więcej możliwości niż konto Premium Business. Jego zakup ma sens jedynie wtedy, gdy będziemy regularnie z niego korzystać. Koszt 249 zł to sporo, natomiast jeśli już chcemy wybierać opcję płatną, to warto dołożyć 100 zł i rzeczywiście używać tego narzędzia do świadomego pozyskiwania klientów.  

 

W Sales Navigator otrzymujemy :

- nielimitowaną liczbę wysyłanych zaproszeń,

- możliwość wglądu, kto odwiedzał nasz profil w ciągu ostatnich 90 dni,

- 20 wiadomości inmail.

- moduł CRM, z naciskiem na moduł😊

- kurs video online.

 

Sales Navigator, jest to aplikacja LinkedIn, połączona z kontem tym samym logowaniem, natomiast funkcjonuje trochę jak oddzielne konto.

 

Plusy konta Sales Navigator:

- większa liczba filtrów w wyszukiwaniu ( około 12 filtrów więcej niż w wersji nieodpłatnej) – w rzeczywistości wystarczają filtry z wersji podstawowej.

               - tablica, pojawiająca się po wejściu w Moją listę

 

 

- tagowanie. Prawidłowe tagowanie pozwoli nam na szybkie wyszukiwanie grup klientów
i tworzyć dla nich odpowiednie kampanie marketingowe i sprzedażowe.

 

- zapisywania kontaktów osobistych i firm. Daje możliwość szybkiego reagowania polubieniem lub komentarzem. Zapisane kontakty obecnie możemy przefiltrować na głównej tablicy Sales Navigatora. Przydatne jest to w sytuacji,  kiedy mamy dużą liczbę kontaktów lub zróżnicowane grupy/branże.

 

- robienie notatek. Pozwala kontrolować kontakt z klientem.

 

 

- Tablica główna

Możemy od razu polubić, skomentować, udostępniać treści obserwowanych przez naszych obecnych klientów.

 

Minusy

- Cena, szczególnie jak więcej korzysta więcej osób w firmie.

- Baza. Jeśli zrezygnujemy z Sales Navigatora tracimy wszystkie zapisane dane, wraz z wiadomościami, które przez to konto przechodziły.

 

Podsumowując Sales Navigatora:  za dodatkowe 100 zł / miesięcznie,  mamy możliwość zwiększenia naszej sprzedaży.

Jak dla mnie sprzedaż przez LinkedIn różni się od tradycyjnej sprzedaży jedynie tym, że jest szybsza i skalowalna😊