img

Czy LinkedIn to fanaberia czy efektywne narzędzie promocji kancelarii prawnej?

Duża konkurencja w branży usług prawniczych sprawia, że prawnicy nie mają wyjścia – muszą zainteresować się narzędziami marketingowymi, które pomogą im zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Duże możliwości w promocji kancelarii prawnej stwarzają media społecznościowe. Funkcjonują one jako równoległa przestrzeń, której drzwi nie zamykają się po wylogowaniu przez nas z konta.

Nasze profile kancelaryjne czy indywidualne pracują na nas cały czas udostępniając zainteresowanym  informacje o nas i budując nasz obraz w ich oczach. Korzystając z narzędzi social media, kancelaria może kilku lub nawet kilkudziesięciokrotnie zwiększyć zasięg najważniejszych informacji o sobie. Może skutecznie budować pozycję ekspercką, a także nawiązywać i utrzymywać długofalowe kontakty biznesowe. Najpopularniejszym portalem społecznościowym dla profesjonalistów w Polsce jest LinkedIn.  

Kto korzysta z LinkedIn?
Na całym świecie z LinkedIn korzysta ponad pół miliarda osób, a liczba polskich użytkowników przekroczyła 2 miliony. Co trzynasty polski internauta odwiedza ten portal społecznościowy regularnie. Najnowsze badania pokazują, że konta na LinkedIn ma aż 97% polskich managerów. Statystyczny polski użytkownik portalu ma 34 lata lub więcej (60 proc.), wyższe wykształcenie (74 proc.) i podejmuje decyzje biznesowe (80 proc.).

Użytkownicy LinkedIn to osoby otwarte na kontakty, skoncentrowane na rozwoju biznesu lub kariery zawodowej. Ten kanał komunikacji umożliwia im znalezienie poszukiwanych ekspertów, śledzenie ich aktywności zawodowej i dotarcie do wiarygodnych merytorycznych treści. Dlatego warto tu być.

Wszystkie liczące się na świecie kancelarie prawne mają już na LinkedIn swoją firmową stronę, a ich prawnicy profile, które pomagają budować profesjonalny wizerunek oraz wspierają działania kancelarii. W strategii rozwoju i budowaniu eksperckiego wizerunku Twojej kancelarii powinieneś więc czym prędzej uwzględnić ten kanał.

👀  Od czego zacząć? 
Od zmotywowania siebie i „ambasadorów” marki kancelarii, czyli pracowników, adwokatów, radców prawnych i aplikantów do założenia profilu na LinkedIn. Następnie najlepiej być tu regularnie aktywnym, czyli:

📌 dzielić się bieżącymi nowinkami z branży, zarówno poprzez publikowanie własnych postów, jak również polubianie i udostępnianie treści publikowanych przez autorytety w danej dziedzinie,

📌 brać udział w dyskusjach branżowych lub tematycznych,

📌 wspierać aktywność kancelarii i aktywność swoich Klientów (polubienia, udostępnienia i komentarze),

📌 budować siec kontaktów biznesowych (zapraszanie osób spotkanych na konferencjach, szkoleniach czy w trakcie aktywności zawodowej).

 

Jakie płyną korzyści z profilu na LinkedIn?

Merytoryczne komentowanie newsów z branży, w której się specjalizujesz, orzeczeń sądów czy zaprezentowanie specjalistycznej wiedzy poszczególnych członków zespołu kancelarii, zwraca uwagę na całą kancelarię i buduje zaufanie do świadczonych przez nią usług. Indywidualne profile zawodowe ze zdjęciami, wypowiedzi, zrealizowane projekty i historia realnych osób za nimi stojących zachęcają potencjalnych klientów do bezpośredniego kontaktu. Zaufanie jest podstawowym determinantem zakupu usługi prawnej.

Z drugiej strony, poprzez aktywny udział w dyskusjach tematycznych na LinkedIn,  obserwowanie zachowań czy śledzenie informacji o nowych biznesach wśród swoich kontaktów można analizować problemy i potrzeby swojej grupy docelowej lub branży. Mając te dane, możesz bezpośrednio zaproponować współpracę lub trafniej sformułować ofertę kancelarii.

Ogromną zaletą posiadania profilu osobistego oraz firmowego na LinkedIn jest ich wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Warto więc od razu zamieścić profesjonalne biznesowe zdjęcie (bliski kadr) i przyłożyć się do skrupulatnego wypełnienia pól na profilu osobistym, które podkreślą ekspercki poziom właściciela.

Jakie pola mają kluczowe znaczenie dla budowania wizerunku prawnika? Jakie są dobre i złe praktyki prawników na LinkedIn (case study)? Czym różni się artykuł od postu i kiedy daną formę publikacji wybrać? O jakich trikach warto wiedzieć i jak korzystać z LinkedIn w celu wsparcia sprzedaży usług prawnych? To wszystko w kolejnej części artykułu, która ukaże się już niebawem.