Marketing | Rankingi

PO CO kancelarii marketing?

 

Dzięki działaniom marketingowym świat dowiaduje się o naszym istnieniu. Kancelaria, która wprowadziła efektywne działania marketingowe pojawia się w świadomości odbiorcy na dużo wcześniej niż jego potrzeba zakupowa. Gdy nadejdzie więc moment decyzji o zakupie usługi prawnej, nasza kancelaria będzie na short liście do rozważenia. Chciałbyś na niej być, prawda?  Nie jest to takie trudne jak mogłoby się zdawać.

Działania marketingowe przygotowują grunt do sprzedaży naszych usług. Dzięki realizacji przemyślanej i spójnej strategii marketingowej właściwie komunikujemy się z rynkiem. Udoskonalamy naszą ofertę w odpowiedzi na potrzeby klientów, wskazujemy jej mocne strony. Pokazujemy i utrwalamy  pozytywny wizerunek i markę kancelarii oraz jej ekspertów, odróżniamy się od konkurencji, tworzymy relacje z klientami.

Jedną z podstawowych zasad marketingu i promocji kancelarii prawnej jest konsekwencja i długofalowość działań marketingowych. Tylko wtedy osiągniemy oczekiwane efekty.  Kancelarie prawne mają ograniczenia w działaniach marketingowych, ale nie oznacza to ich zakazu.  Profesjonalne budowanie wizerunku oraz realizowanie strategii marketingowej są kluczem do rozwoju i sukcesu Twojej kancelarii.

 

ZAKRES USŁUG:

  • Strategia marketingowa i plan marketingowy
  • Wdrożenie identyfikacji wizualnej kancelarii do wszelkich materiałów marketingowych
  • Materiały marketingowe
  • Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna
  • Sponsoring, wydarzenia konferencyjne/szkoleniowe
  • Wydarzenia branżowe
  • Działania lojalnościowe dla klientów kancelarii
  • Realizacja projektu rebrandingu
  • Sesje zdjęciowe
  • Realizacja bieżących marketingowych działań operacyjnych

 

KORZYŚCI DLA KANCELARII:

  • Stworzenie spójnego wizerunku kancelarii prawnej, jej identyfikacji wizualnej i spójnej komunikacji w różnych kanałach marketingowych
  • Budowanie świadomości marki kancelarii w grupie docelowej
  • Budowanie wizerunku eksperckiego prawników
  • Stworzenie narzędzi wspierających sprzedaż usług kancelarii
  • Zbudowanie relacji z klientami
  • Stałe informowanie otoczenia o aktywnościach i sukcesach prawników kancelarii.

 

RANKINGI

Po co kancelaria miałaby zgłaszać swój udział w rankingu prawniczym?

 

Główne powody popularności rankingów prawniczych to prestiż w środowisku zarówno dla kancelarii, jak i wyróżnionego prawnika.

Wyróżnienie w rankingu to potwierdzenie eksperckiej wiedzy i doświadczenia, a także szansa na zwrócenie na siebie uwagi. Któryż prawnik nie chciałby figurować na rankingowej top liście swojej specjalizacji i być w wąskim gronie cenionych specjalistów? Wyróżnienie w rankingu to doskonałe narzędzie marketingowe.

Rankingi prawnicze zarówno polskie (Ranking Kancelarii Prawnych Rzeczpospolitej czy Rising Stars), jak również zagraniczne, spośród których najbardziej rozpoznawalne są Chambers & Partners oraz Legal 500, to na dzisiejszy dzień „must have” prawników, którzy chcą się liczyć na rynku dużych graczy.

 

ZAKRES:

  • Przygotowywanie strategii i harmonogramu zgłoszeń do wybranych rankingów.
  • Przygotowywanie we współpracy z kancelarią formularzy zgłoszeniowych do kluczowych rankingów prawniczych polskich (Ranking Kancelarii Prawnych Rzeczpospolita, Rising Stars) oraz zagranicznych (m.in. Legal 500, Chambers & Partners, IFLR1000).
  • Przygotowywanie / dostarczanie informacji dla klientów z list referencyjnych.
  • Kontakty z organizatorami rankingów.
  • Koncepcja i realizacja działań promujących wyróżnienia kancelarii w rankingach.

 

KORZYŚCI:

  • Potwierdzenie wizerunku eksperckiego, wiedzy i doświadczenia kancelarii
  • Prestiż w środowisku
  • Zwrócenie uwagi klientów na doświadczenie kancelarii
  • Promocja indywidualnych prawników, także nowych nazwisk
  • Promocja specjalizacji kancelarii