Public Relations | Social media

PO CO kancelarii PR?

 

Kancelaria i jej prawnicy potrzebują dobrego PR, jeśli chcą trwale utrzymać się na wiodącej pozycji na rynku usług prawnych. Ekspercki wizerunek prawnika i kancelarii prawnej sprawia, że otoczenie postrzega ich jako wiarygodnych w danej dziedzinie. Wiarygodność i zaufanie do eksperta są kluczowymi determinantami kontaktu z nim, czy zakupu jego usług. Nie wystarczy jednak być ekspertem, ale trzeba umiejętnie pokazać to otoczeniu. W jaki sposób ty pokazujesz, że jesteś ekspertem?
Działania PR umożliwiają kancelarii prawnej skuteczną komunikację z otoczeniem. Dzięki nim prawnicy obecni są w mediach, widoczni w Internecie, na wydarzeniach branżowych czy prestiżowych spotkaniach, obecni są w mediach społecznościowych czyli docierają z informacją o swoich działaniach tam gdzie znajdują się ich klienci. Odpowiednio dobierając tematy, formę i miejsca wypowiedzi kreujemy pożądany wizerunek, spójny ze strategią i celami biznesowymi kancelarii. Tylko systematyczne i konsekwentne działania zbudują trwały wizerunek kancelarii i Ciebie jako „prawnika od ….”. No właśnie, jak prezentujesz się na tle podobnych do Ciebie prawników? Czym się wyróżniasz? Czy myśląc o Twoim obszarze specjalizacji Twój potencjalny klient skojarzy go z Tobą?

 

ZAKRES USŁUG:

  • Doradztwo w zakresie budowania relacji z otoczeniem i wizerunku
  • Strategia komunikacji PR
  • Relacje i współpraca z mediami ogólnopolskimi i branżowymi. Pozycjonowanie ekspertów kancelarii w mediach
  • Relacje i współpraca ze stowarzyszeniami branżowymi, instytucjami i partnerami biznesowymi. Pozycjonowanie ekspertów kancelarii jako prelegentów wydarzeń, wykładowców
  • Organizacja spotkań dla mediów / klientów
  • Zgłoszenia do rankingów prawniczych
  • Działania CSR
  • Prowadzenie profili firmowych i indywidualnych, komunikacja w social media

 

KORZYŚCI DLA KANCELARII:

  • Świadomość istnienia marki kancelarii w otoczeniu biznesowym
  • Świadomość istnienia marki kancelarii wśród grup docelowych – klienci, pracownicy, partnerzy biznesowi
  • Spójny wizerunek kancelarii jako wiarygodnego partnera biznesowego i świetnego zespołu ekspertów
  • Spójny wizerunek kancelarii jako świetnego miejsca rozwoju osobistego i szlifowania warsztatu prawniczego
  • Na poziomie indywidualnego prawnika - spójny wizerunek eksperta od konkretnej dziedziny, specjalizacji, obszaru

 

SOCIAL MEDIA

PO CO kancelarii aktywność w social media?

 

Media społecznościowe to okno na świat dla działań kancelarii, żywy organizm komunikacji biznesowej i wsparcia sprzedaży. To tutaj każdego dnia buduje się wizerunek i relacje biznesowe.

Profile w social media pozwalają  tworzyć zaangażowaną w sprawy i życie kancelarii społeczność. Umiejętna komunikacja na profilu wprowadza odbiorcę w świat kancelarii, opowiada jej historię w nienachalny sposób. Publikowane posty potwierdzają ekspercką pozycję kancelarii, a prowadzone indywidualne dyskusje  prezentują doświadczenie jej prawników. To tutaj, w social media poszczególni prawnicy mogą budować swój wizerunek, wpływając jednocześnie na postrzeganie kancelarii jako zespołu ekspertów. Z inteligentnymi, otwartymi i przyjaznymi prawnikami chce się robić interesy. Tej sfery poznawczej i komunikacji nie zastąpi strona www, nie oddadzą materiały marketingowe oraz cała jednostronna komunikacja. To dlatego nie może Cię tutaj zabraknąć!

 

ZAKRES USŁUG – LINKEDIN, FACEBOOK:

  • Doradztwo w zakresie prowadzonych działań w social media
  • Audyt i strategia komunikacji w social media
  • Polityka social media [wewnętrzna]
  • Monitoring sieci, tworzenie contentu na potrzeby social media
  • Bieżące zarządzanie komunikacją, prowadzenie profili firmowych oraz indywidualnych
  • Monitoring sieci, raporty analityczne z podjętych działań, prezentacja wyników
  • Szkolenia z tematyki mediów społecznościowych, w szczególności z komunikacji oraz budowania eksperckiego wizerunku z wykorzystaniem LinkedIn

 

KORZYŚCI DLA KANCELARII:

  • Zwiększanie świadomości istnienia marki kancelarii
  • Zwiększenie zasięgu działania kancelarii
  • Budowanie wizerunku i wiarygodności, co wpływa na sprzedaż usług prawniczych
  • Efektywne wykorzystanie kanału on-line - profile w social media pracują na właścicieli nawet wtedy, gdy nie ma ich w sieci
  • Możliwość podwojenia szans sprzedażowych - tylu okazji do nawiązania kontaktu i pokazania się nie mielibyśmy w świecie off-line
  • Ułatwione utrzymywanie obecnych relacji biznesowych
  • Silny kanał wsparcia sprzedaży usług kancelarii.