Business development | Sprzedaż

PO CO kancelarii strategia rozwoju biznesu?

 

Kancelaria nie jest w stanie utrzymać się na rynku bez nowych Klientów i obecnie jest to kluczowa umiejętność każdego prawnika.  Rynek usług prawniczych bardzo mocno ewaluował. Dzisiejszy biznes prowadzony jest równocześnie w świecie rzeczywistym jak i w  social mediach. Dlatego tak ważne jest to, aby prawnik był tam, gdzie jest jego Klient.

Celem jest  doprowadzenie do sytuacji, w której Klienci kancelarii będą z branż czy specjalizacji, które są w kręgu jej zainteresowania. To  zapewni stabilny rozwój finansowy i osobowy kancelarii . Aby to się dokonało, potrzebne są do tego trzy kluczowe elementy : strategia, umiejętności sprzedażowe oraz konsekwencja.

 

ZAKRES USŁUG:

  • Audyty wewnętrzne kancelarii prawnych, raporty w zakresie zmian, obszarów poprawy i rozwoju,
  • Audyt kosztowo -przychodowy,
  • Analiza konkurencji i badania rynkowe grup docelowych,
  • Tworzenie strategii rozwoju oraz strategii komunikacji zewnętrznej,
  • Rekrutacja Business Development Managera (BDM),
  • Wdrażanie nowych BDM,
  • Tworzenie planów pozyskania nowych klientów: ilościowych/wartościowych,
  • Wdrożenia strategii biznesowych i komunikacyjnych,
  • Szkolenia z zakresu sprzedaży usług prawniczych oraz komunikacji z Klientem,
  • Szkolenia z zakresu negocjacji,
  • Standaryzacja i wewnętrzne procedury organizacji procesów oraz przepływu informacji.

 

KORZYŚCI DLA KANCELARII:

  • ustalony, przemyślany, racjonalny kierunek rozwoju biznesu,
  • koncentracja na celach strategicznych,
  • wzrost przychodów kancelarii,
  • pełne wykorzystanie wiedzy i kompetencji Wspólników,
  • zrozumienie funkcji, ról i interesów innych departamentów,
  • podniesienie wiedzy biznesowej i efektywności działania całego zespołu,
  • zmotywowanie zespołu,
  • uporządkowanie wiedzy o otoczeniu gospodarczym i konkurencji,
  • identyfikacja mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń, co ułatwi zarządzanie rozwojem biznesu,
  • kompendium wiedzy o kancelarii, bazowy materiał do wykorzystania w materiałach marketingowych kancelarii.