PO CO kancelarii strategia rozwoju biznesu?
Kancelaria nie jest w stanie utrzymać się na rynku bez nowych Klientów i obecnie jest to kluczowa umiejętność każdego prawnika. Rynek usług prawniczych bardzo mocno ewaluował. Dzisiejszy biznes prowadzony jest równocześnie w świecie rzeczywistym jak i w social mediach. Dlatego tak ważne jest to, aby prawnik był tam, gdzie jest jego Klient.
Celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której Klienci kancelarii będą z branż czy specjalizacji, które są w kręgu jej zainteresowania. To zapewni stabilny rozwój finansowy i osobowy kancelarii . Aby to się dokonało, potrzebne są do tego trzy kluczowe elementy : strategia, umiejętności sprzedażowe oraz konsekwencja.
ZAKRES USŁUG:
- Audyty wewnętrzne kancelarii prawnych, raporty w zakresie zmian, obszarów poprawy i rozwoju,
- Audyt kosztowo -przychodowy,
- Analiza konkurencji i badania rynkowe grup docelowych,
- Tworzenie strategii rozwoju oraz strategii komunikacji zewnętrznej,
- Rekrutacja Business Development Managera (BDM),
- Wdrażanie nowych BDM,
- Tworzenie planów pozyskania nowych klientów: ilościowych/wartościowych,
- Wdrożenia strategii biznesowych i komunikacyjnych,
- Szkolenia z zakresu sprzedaży usług prawniczych oraz komunikacji z Klientem,
- Szkolenia z zakresu negocjacji,
- Standaryzacja i wewnętrzne procedury organizacji procesów oraz przepływu informacji.
KORZYŚCI DLA KANCELARII:
- ustalony, przemyślany, racjonalny kierunek rozwoju biznesu,
- koncentracja na celach strategicznych,
- wzrost przychodów kancelarii,
- pełne wykorzystanie wiedzy i kompetencji Wspólników,
- zrozumienie funkcji, ról i interesów innych departamentów,
- podniesienie wiedzy biznesowej i efektywności działania całego zespołu,
- zmotywowanie zespołu,
- uporządkowanie wiedzy o otoczeniu gospodarczym i konkurencji,
- identyfikacja mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń, co ułatwi zarządzanie rozwojem biznesu,
- kompendium wiedzy o kancelarii, bazowy materiał do wykorzystania w materiałach marketingowych kancelarii.